راه برای رفع موهای چرب
نوشته شده توسط : علیرضا عمری

وحشت ناشی از بیدار شدن دیر هنگام با موهایی که به نظر می رسد در یک سرخ کن عمیق خوابیده اید مطمئناً صبح خوبی را برای شما رقم نمی زند. مطمئناً - موهای براق و آشفته در این روزها هستند. اما مطمئناً می توانید خیلی چیزهای خوب داشته باشید.

پوست سر بیش از حد چرب می تواند منجر به خارش ناراحت کننده و درماتیت سبورئیک شود . حتی می تواند ضیافتی برای قارچ ایجاد کننده شوره ایجاد کند .

با این اوصاف ، شما نمی خواهید تمام روغن خود را بردارید. روغن های طبیعی شما از مو محافظت می کنند و برای سلامت پوست سر و موهای براق ضروری هستند. در اینجا نحوه برش چربی بدون آسیب رساندن به موها و تحریک پوست سر وجود دارد.

1. بیشتر شستشو دهید

به گفته آکادمی پوست آمریکا ، افرادی که موهایشان واقعا چرب است ممکن است نیاز داشته باشند تا یک بار در روز شامپو بزنند . شامپو به از بین بردن چربی اضافی و مواد زائد و باقی مانده مو از پوست سر کمک می کند و از الگوهای ریزش مو جلوگیری می کند .

راه برای رفع موهای چرب

2.  برای کاهش ریزش مو کمتر شستشو دهید

این ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد. اما اگر قبلاً موهای خود را یک بار در روز می شویید و تا پایان روز هنوز چرب هستید ، شاید ارزش بازی با دفعات شستن موهای خود را داشته باشید.

شستشوی زیاد می تواند روغن طبیعی پوست سر را از بین ببرد. این ممکن است باعث تولید روغن بیشتری برای آب رسانی مجدد شود.

اگر تمایل دارید علاوه بر موهای چرب ، پوست خشک یا خارش سر داشته باشید ، کشیدن آهسته آهسته دفعات شستشو ممکن است به متعادل سازی چربی پوست سر شما کمک کند.

 
3. به درستی شامپو بزنید

به نظر نمی رسد علم موشک باشد ، اما بله ، می توانید موهای خود را به اشتباه بشویید و در نهایت با پوست سر چرب و موهای آسیب دیده مواجه شوید.

برای شستن صحیح موهای خود ، مقدار کمی شامپو را به آرامی به ریشه و پوست سر خود بمالید. از استفاده از ناخن یا ایجاد اصطکاک غیر ضروری روی تارها خودداری کنید. اسکراب تهاجمی می تواند پوست سر شما را تحریک کرده و باعث تولید چربی بیشتر شود.

روی پوست سر خود ، جایی که روغن وجود دارد ، تمرکز کنید تا بر روی طول موهای شما. شامپو را مستقیماً به انتهای موهای خود نزنید یا آنها را مالش ندهید. در عوض ، هنگام شستشو ، بگذارید شامپو از انتهای آن عبور کند.

و خبر خوب برای کیف پول شما ، باید از پاکسازی "تکرار" صرف نظر کنید.

 
 
4. شرایط را با دقت تنظیم کنید

نرم کننده می تواند موهای شما را چرب جلوه داده و باعث انباشته شدن سریعتر روغن ها شود. انتهای موهای خود را حالت دهید و مطمئن شوید که کاملاً آبکشی می کنید.

5. طبیعی بروید

اتوهای صاف و سشوار می توانند جلوه ای صاف و براق به شما بدهند. اما آنها همچنین می توانند موهای شما را سریعتر چرب جلوه دهند.

اجازه دهید موهای شما خشک شود و بافت طبیعی آن را بپذیرید. شستشوها را دراز می کنید و از آسیب ناشی از حرارت جلوگیری می کنید.

 




:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: